Gå direkt till innehållet
Ledarhundskolans logo.

Le­dar­hund­sko­lan

Ledarhundskolan producerar ledarhundar för personer med grav synnedsättning eller blindhet.
musta, ruskea ja keltainen labradori, sekä harmaa barbet istuvat rivissä valjaat päällään ja katsovat kameraan
Le­dar­hund­sko­lan (på finska)

Vi uppföddar, testar och utbildar blivande ledarhundar.

keltainen labradori seisoo valjaat päällään lumisessa maisemassa.
Ledarhundar (på finska)

Ledarhunden är ett livsavgörande förflyttningshjälpmedel och en trogen vän för en person utan ledsyn. Hunden ger ledarhundsföraren självständighet, självförtroende, och en frihetskänsla.

keltainen labradori opastaa käyttäjää suojatien yli
En ledarhund för dig (på finska)

För att få en ledarhund krävs att man först får en betalningsförbindelse för en ledarhund från sitt sjukvårdsdistrikt. Förutom att du ska sakna ledsyn måste du uppfylla flera andra kriterier för att kunna få en ledarhund.

kaksi keltaista labradoria leikkii lumihangessa.
Gör en donation (på finska)

Bli en fodervärd eller gör en donation. Allt stöd är viktigt för oss!

keltainen labradoripentu tulee kohti kuvaajaa männynoksa suussaan
OPVET spermabank (på finska)

OPVET spermabank för hundar erbjudar undersökning av spermakvalitet, kylning och frysning av hundsperma, förvaring av sperma i banken, och hjälp genom alla steg vid import och export av hundsperma.