Meistä

Kaikille koiranomistajille avoin OPVET-spermapankki tarjoaa koirien sperman keruut, elävyystutkimukset, pakastukset, säilytyksen sekä kuljetukset kotimaassa ja ympäri maailman.
keltainen labradoripentu tulee kohti kuvaajaa männynoksa suussaan

OPVET-spermapankki perustettiin vuonna 2004 tukemaan Opaskoirakoulun omaa jalostustoimintaa. Mukana toimi arvostettu ELT, lisääntymistieteen ja pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri, Dipl.ECAR, Merja Dahlbom. Alusta asti olemme tarjonneet palveluitamme myös yksityisten kasvattajien ja omistajien koirille sekä hyöty- ja virkakoirille, ja nykyään näiden säilytysten osuus onkin moninkertainen omiin jalostuskoiriimme verrattuna.

OPVET-nimen alla toimii myös eläinklinikka, joka tarjoaa eläinlääkäripalveluja Opaskoirakoulun omistamille koirille. OPVET-nimi on rekisteröity tuotenimi EU:n alueella. OPVET:in toimintaa valvotaan Aluehallintoviraston toimesta, kuten muutakin eläinlääkäritoimintaa.